Monday, May 3

Combiblog

Hoi lezer,

ik heb een paar dingetjes die te kort zijn voor een eigen post, dus die ik dan maar bij elkaar zet.

1. Vrouw met stof-ogen.

In het café zit een vrouw met een gezicht dat voornamelijk uit poeder lijkt te bestaan. Ik vrees, dat als er een stevige bries opsteekt, dat haar hoofd simpelweg in een vleeskleurige wolk poederdeeltjes zal veranderen. Het opvallendste detail aan Mevrouw Poederhoofd is dat haar ogen en de oogkassen en ruwweg 1 cm daaromheen volledig zwart zijn bepoederd. Alsof de vrouw het kartonnetje van een rol keukenpapier op haar kijkers heeft gezet en een ander heeft betaald om een handvol roet erdoorheen te blazen. Oh ja, ze had ook een harembroek aan. Ugh...

2. Niet lekker.

Ik begrijp niet dat mensen iets opeten wat ze niet lekker vinden. Ik kwam dat van de week tegen. 'Heeft het gesmaakt' zeg ik, wijzend op een leeg bord. 'Nee', luidt het antwoord van de bejuweelde vrouw, met aardappel-in-de-keel-accent. 'Maar ik had zo'n honger, dat ik het toch maar heb opgegeten'. Arm schaap, had je zo'n honger dan? Ben je helemaal komen lopen vanaf de overkant? Knelt je nieuwe diamant-BH? Had de butler de Vijf Uur Show weer niet op tijd aangezet? Wat een belachelijk excuus zeg. Ik snap best dat je trek kunt hebben, maar ga dan alsjeblieft niet eerst anderhalf uur aan de bar zitten borrelen voordat je aan tafel gaat! En dan vervolgens mopperen over het eten. Niet dat je daar het recht niet toe hebt! Ik bedoel: niet lekker is niet lekker. Geen probleem, smaken verschillen en de keuken maakt soms ook wel eens een misser. We zijn allemaal mensen, nietwaar? Maar ga nou niet het slachtoffer zitten uithangen alsjeblieft.

No comments: