Wednesday, March 26

De Grote Boodschap # 13

In de krant lees ik en van een collega hoor ik over een overval op de C1000 in Hilversum. Een paar zaken gaan door mijn hoofd:

-Wauw! Wie is er nu zo dom om een supermarkt te overvallen?
-Was deze overval gericht op voedselartikelen of geld?
-Is er een C1000 in Hilversum!?

Het volgende is gebeurd: 3 gewapende overvallers zijn de c1000 in de Stephensonlaan binnen gedrongen. Dat wil zeggen: ze hebben een muntje in zo'n vastgeketend winkelwagentje geworpen, twee van de overvallers hebben erin plaatsgenomen en de derde reed hen rond. Gillend van plezier zoefde het karretje door de zaak, terwijl de mannen hun pistolen in het rond zwaaiden. Ze maakten een stop bij de snoepafdeling om dropsleutels uit de schappen te graaien. Altijd handig als ze in het gevang belanden.

Nee, dat is onzin natuurlijk (nee, echt?!).

Goed, ik heb eigenlijk niet zoveel te zeggen hierover. Ik had wel een paar vermakelijke vijf minuten met mijn collega over deze overval. Blijkbaar is één der overvallers neergeschoten door de politie en we verzonnen ter plekke een scenario dat het absurde benaderde. In ons verhaal ging het om een verschrikt oud dametje, wiens wandelstok werd aangezien voor een wapen en die volledig geschokt in een gangpad stond, terwijl scherpschutters haar omsingelden (is dat een woord? Het klinkt ineens zo gek...). Naarmate onze herstructurering van het gebeurde vorderde, kreeg de rol van het oude vrouwtje een wat mysterieuze toon: op een bepaald moment stroopt ze haar gezicht, dat een masker is, af, en onthult een boeventronie waar je u tegen zegt. Ze scheurt haar blouse open en verblind de agenten met het aanzicht van haar verzakte boezem en weet op die manier te ontkomen...

Wat een productieve ochtend...

No comments: