Sunday, May 24

Pretty

Het valt me ineens op dat ontzettend veel tv series de laatste jaren echt mooie intro's hebben! Mooie animaties of gekke stop-motion-achtige dingen of noem maar op.

Hieronder wat favorieten:

1: Dexter

Ik heb Dexter weleens eerder genoemd op dit blog, maar ik blijf van de combinatie muziek/beeld/inhoud onder de indruk...



2. United States of Tara

Gekke serie met een huisvrouw met meerdere persoonlijkheden. Erg verslavend en bovendien een 'very pretty' opening sequence...



3. Desperate Housewives

een oudje, eigenlijk alweer, maar het gebruik van de verschillende kunststijlen en de rol van vrouwen daarin blijf ik toch mooi vinden...



4. Scrubs

kort, maar ingenieus: alle personages komen voorbij op een simpele, maar o zo slimme manier...



5. The Starter Wife

Grappig en mooi gemaakt en ook to the point: de vrouw als accesoire...



6. Flight of the Conchords

Lekker gek en met grappige details: let op het peper- en zoutvaatje...



7: The IT Crowd

Helemaal in de stijl van het programma. DWZ het gaat over computernerds, dus hoe dat beter te verbeelden datn met de klassieke DOS-look?



BONUS: Westenwind

Ik was helemaal verliefd op deze serie, ooit. Wat een prachtig Nederlandsch drama, eigenlijk...

No comments: