Friday, April 13

Brief aan de Zon

De Zon
De Melkweg

Betreffende: mogelijke ongelijke schijnverspreiding

Hilversum, 12 april 2007.

Geachte meneer Zon,

mag ik deze brief beginnen met een excuus? Ik wil bij deze alle keren dat ik u vervloekt heb, graag terugtrekken. Ik weet dat het niet uw schuld is dat u schijnt, en dat uw met uw geschijn ook niemand wil schaden. Vandaar dus mijn excuses voor eventuele verwensingen die ik in uw richting heb laten gaan.

De reden dan ik u aanschrijf heeft zijdelings met dit alles van doen. Ik wil u graag mijn situatie van afgelopen middag voorleggen. Ik heb de middag doorgebracht op het terras van restaurant Tafelberg in Blaricum (wellicht kent u het?) op één van mijn zeldzame vrije middagen. Het is op zulke middagen dat ik zeer veel prijs stel op uw straling, en ik kan u vertellen: die was vanmiddag uitermate tot mijn tevredenheid!

Tussen 1 en 5 volgde ik uw beweging van links naar rechts en ik kan u vertellen: u was in topconditie! Mijn hele gezicht heeft genoten van uw warmte en daarvoor ben ik u dankbaar.

Toch rijst er een vraag: toen ik later die middag thuiskwam, ontdekte ik in de spiegel dat voornamelijk de linkerkant van mijn gezicht was gebruind. Nu wil ik u nergens van beschuldigen, maar kan het zijn dat u mij middels ongelijke schijnverspreiding probeerde een lesje te leren? Wilde u me duidelijk maken dat ik bijvoorbeeld 'twee gezichten' heb: één die u dankt en één die u vervloekt?

Als dit het geval is, wil ik u nogmaals om vergeving vragen en bij deze een verzoek plaatsen: zou u, als het u uitkomt, in de komende dagen, uw aandacht voornamelijk op de rechterkant van mijn gezicht willen richten?

Ik zou erg blij als u op mijn verzoek ingaat.

Mijn vriendelijke groet

Wouter joosen

No comments: