Friday, April 13

Brief aan Page

Kimberley Clark B.V.
Winsconsin, USA
t.a.v. Product Development

Betreffend: vermeende sabotage

Hilversum, 12 april 2007

Geachte heer, dame,

sinds enkele jaren ben ik een gelukkig gebruiker van uw fantastische producten. Ik ben voornamelijk teveden over uw toiletpapier, en dan in het bijzonder de variant 'Page Aloë Vera". De combinatie van een frisse, zwoele geur in mijn neus en de lieve, aanmoedigende blik van de charmante puppy op de verpakking zorgen altijd weer voor een verrassende toiletbeleving.

Ik werd vandaag echter op vervelende wijze uit mijn staat van gelukkigheid gehaald en wel door het volgende: bij het afrollen van één van de door u gefabriceerde toiletrollen ontdekte ik, verstopt tussen twee lagen zijdezacht, rijpgeurend papier, een ongeveer 2 cm lange houten splinter. Omdat ik van nature nieuwsgierig ben, rees bij mij de vraag: waarom?

Waarom zou iemand van Page besloten hebben, dit kleinood te verstoppen in één der rollen? Misschien is het de bedoeling een scherp (vergeef me de woordspeling) contrast te schetsen tussen de zachtheid van het papier en de ruwigheid van het hout en zo de gebruiker een groter respect voor de zachtheid bij te brengen? Wellicht wilt u de gebruiker eraan herinneren dat papier van oorsprong als hout begon en gaat u op deze wijze 'back to basic'? Kan ik in de toekomst houten toiletpapier verwachten?

Op de één of andere manier kan ik mezelf niet overtuigen van enige opzet van uw kant. Ik ga er dan ook van uit, dat de splinter door een derde partij is aangebracht in de rol. Vandaar dan ook mijn schrijven: bent u op de hoogte van een complot jegens uw bedrijf? Het lijkt me immers zonneklaar dat de splinter meer dan alleen een symbolisch karakter heeft. Ik vermoed dat de boosdoener middels het houten voorwerp andere doeleinden poogt te bereiken.

Ik heb mijn gedachten over deze verdenking laten gaan en ben tot twee mogelijke conclusies gekomen, die ik hieronder uiteen zal zetten.

1.
De saboteur wil middels de splinter lichamelijke schade toebrengen aan een onoplettende gebruiker. prikkend en stekend zal de splinter de gebruiker fysiek kwetsen en hem ertoe bewegen om een aversie (zoniet een fobie!) jegens uw product te ontwikkelen!

2.
De saboteur wenst dat de gebruiker de splinter zal gebruiken om zichzelf dicht te naaien en zodoende geen toiletpapier meer nodig zal hebben. Enige vraagstuk bij deze theorie is de afwezigheid van naaigaren. Wellicht is deze bijgesloten in een andere rol (en andere attributen zoals pleisters e.d. in weer andere rollen).

Ik hoop van harte dat deze brief u ertoe zet, een uitgebreid onderzoek te doen naar de fabricage van uw rollen: wie heeft er toegang tot de rollen tijdens de productie ervan? Wie heeft er een oude familie-vete met uw voorvaderen gehad en probeert op deze wijze uw bedrijf te gronde te richten?

Hopende u van dienst te zijn geweest,

met vriendelijke groet

Wouter Joosen

No comments: