Monday, September 29

Rondjes Lopen

Weet je wat leuk is? Je meubels verplaatsen en dan op de plaats gaan staan waar een meubel voorheen stond. Okee, dat klinkt suf, maar je zou het voor de grap eens moeten proberen. Schuif maar eens een kast naar een andere hoek en ga staan waar de kast stond. Opeens zie je je woon/slaap/huis/eet-kamer vanuit een heel andere hoek! Een hoek van waaruit je nog nooit hebt gekeken! Klinkt dat niet poëtisch? Geloof me, het is echt een aparte ervaring! Je kijkt gewoon alles eens vanaf 'de andere kant', al was het maar letterlijk en dat kan je soms aparte beelden opleveren.

Ik heb afgelopen weekend een nieuwe kast geïnstalleerd in mijn slaapkamer nadat ik zo'n 400 keer mijn uit-de-kast-gevallen-kleren had opgeraapt en had teruggeplaatst in mijn gammele oude kledingkast die hier al zo'n 30 jaar stond. Tijd voor een nieuwe dus. Het grappige was: de oude kast stond voor een deur. Een deur die ik nooit gebruikte. Een (spannende muziek) ... GEHEIME deur. Nou, okee, niet zo heel geheim, want hij komt gewoon in mijn badkamer uit. Eigenlijk is mijn huis aan alle kanten met elkaar verbonden, want vanuit de hal (hahaha, 1 vierkante meter) kom je in de woonkamer, en dan door naar de keuken en dan door naar de slaapkamer en dan weer door naar de badkamer en dan weer naar... de hal! Je kunt dus gewoon helemaal rond, als je wil. De afgelopen vier jaar had ik helaas echter die mogelijkheid niet, want de oude rotkast stond dus voor de deur vanuit mijn slaapkamer naar de badkamer. En nu, met de nieuwe kast op een wat andere locatie, is de doorgang wederom geopend, en dat is raar!

Ja echt! Het is alsof mijn huis is veranderd! Ik heb de zaterdag (nadat alles in elkaar zat en op zijn plaats stond) doorgebracht met heen en weer door de deur lopen, genietend van de nieuwe kijkhoeken die ik had gecreëerd. Ik kan nu mijn bed zien als ik mijn tanden poets! Ik kan mijn tandenborstel zien als ik in bed lig! Het is geweldig!

Een echt positief punt van de opening van de Geheime Deur is het volgende: de deur naar de keuken vanuit mijn slaapkamer kan nu 's nachts eindelijk dicht! Die stond tot nu toe elke nacht open om voor doorgang te zorgen voor Slotje en Iekje. Hoe moesten ze anders 's nachts in en uit lopen? Beetje vervelend, want door de achterdeur kon iedereen mij door de kier van de slaapkamerdeur in bed zien liggen. Niet dat ik zoveel mensen ervan verdenk dat ze door mijn achterdeur staan te loeren, maar goed. Nu, met de Geheime Deur geopend, kunnen de beesten via de woonkamer en de badkmer de slaapkamer binnen! Yay!

Voor de duidelijkheid een schetsje van de situatie...

No comments: