Monday, September 29

Test

Afgelopen week was het weer zover: de danslessen zijn weer begonnen! Hoera! Wat een lekkere ontspanning na een aantal daagjes werken. Echt lekker altijd. Heb op het moment twee dansavonden: dinsdag in Utrecht met vriendin K en donderdag in Etten-Leur met vriendin A. In Utrecht is het nog steeds een beetje pril. K en ik dansen er nu voor het 4e (5e?) jaar en helaaaaaas zijn dit jaar onze beste vrienden I en G er niet meer bij.... Jammer! Nou ja, we zijn dus een beetje op zoek naar wat nieuwe dansgenoten waar we een beetje mee kunnen opschieten (en die we niet al stiekem achter hun rug om een bijnaam hebben gegeven als 'The Blob', 'De Staarjongen', 'De Getrouwde Mensen' of 'De Kontman en het Lieve Viswijf'). Gelukkig bleek dit jaar een collega van K zich bij onze groep te hebben gevoegd, dus dat zal wel goed gaan...

In Etten-Leur rommelt het wat. Danspartner A en ik, tezamen met jeugdige dansgenoten I en T vinden dat het allemaal wel erg langzaam gaat. Ik dans met A nu al een hele tijd, maar eigenlijk ben ik stiekem van een hoger niveau. Ik zat altijd een klasje hoger, maar omdat vriendin en voormalig danspartner J dit jaar niet meer meedoet leer ik dus niet veel meer bij in de lagere dansgroep. De vorige dansles hebben we samen met I en T besloten om dan maar door te stromen naar de hogere klas. Volgende week gaan we maar eens een proeflesje doen bij de hogere klas. Kijken waar het toe leidt...

Okee, wat een verhaal weer. En het leuke is: hier ging het helemaal niet over. Het was slechts een volkomen overbodige intro voor iets heel anders dat ik wilde vertellen. Iets dat me overkwam toen ik afgelopen donderdag terugreed van mijn eerste dansles in Etten-Leur. Ik reed heel relaxed over de A59 richting de A27 toen ik in de verte ineens een verlicht bord zag. Ik spande mijn ogen in en na een paar seconden staren (en dichterbij komen) zag ik wat er stond: TEST.

"Test?" dacht ik. "Een test voor wat? Voor snelheid? Wegversmalling, markering, belettering?" Het erge was: er kwam geen verduidelijking. Er werd nooit verklaard wat de 'test' nu eigenlijk was. Misschien word ik zelfs nu nog wel getest! Wie weet!

Het zou wel grappig zijn als ik nu volgende week op hetzelfde stuk weg reed en dat er dan 'Einde Test' op het bord zou staan. Hahahahaha!

No comments: