Tuesday, May 29

Revenge of the Grape

Het is ongelooflijk maar waar: het druivenmuseum is geopend!

Voor degenen die niet weten waarover ik het heb: een jaar of drie geleden maakte ik met 4 klasgenoten het ontwerp en de inhoud voor een video-installatie die in een druivenmuseum zou komen te staan. Nee, echt! Ik maak geen grapje! Een DRUIVENmuseum!

We brachten een bezoekje aan de betreffende opdrachtgever in het schattige plaatsje Monster (in de buurt van Den Haag) en kwamen daar vanalles te weten over het hoe en waarom van druiventeelt. We proefden de 'wereldberoemde' Westlandse druiven en samen met hun zoete smaak kregen wij ook inspiratie...

We bedachten een installatie van drie op hun kant staande breedbeeldschermen die tezamen de volgende animatie zouden vertonen: Kijk hier...

Na afloop van het project en aflevering van ons product hoorden we niets meer van onze vrienden in het Westland. Geen kaartje, geen belletje, geen mailtje, niks...

Een jaartje geleden besloot ik, samen met Jenny, een bezoekje te brengen aan Monster, om eens te kijken hoe het werk vorderde. Voor een verslag hiervan verwijs ik naar Jenny's Post hiervan: Search For The Grape Museum

Goed, dat was dus wat teleurstellend... Maar stel je mijn verbazing eens voor toen ik in een opwelling op de site van de Westlandse Druif keek! Het is af! Het is mooi! Het is cool!

En het beste: ons ding staat er ook! Tenminste, dat denk ik...

Ik vond deze beschrijving:

In de benedenruimte draait permanent een korte multimediashow waarin de bezoeker ingelicht wordt over de sociaal-economische aspecten van de druiventeelt in het Westland en de ontwikkeling van de glastuinbouw.

Volgens mij mòet dat wel over onze installatie gaan! Ik wacht rustig onze officiële uitnodiging af...