Monday, July 16

Alles en Niets

Hmmm, ik heb eigenlijk zo weinig te vertellen de laatste tijd...en tegelijkertijd ook best veel. Het zijn eigenlijk allemaal heel kleine dingetjes. Dat is nou net wat je mist, als je zonder collega's werkt, die je elke dag ziet: de small-talk.

"Weet je wat ik vandaag zag?"

Daarom maar even wat kleine dingetjes op een rij die IK vandaag zag/onderging:

1. Wekker

Ik werd vandaag om half negen wakker gedonderd door een bizarre onweersbui die een kwartier duurde: het was een aaneenschakeling van donders en bliksems en toen was het ineens over. De zon scheen en alles lag er lekker fris bij. Ben er toen ook maar uitgegaan.

2. Hooikoorts of zomerkoutje?

Terwijl ik douche vraag ik me af of mijn gesnotter een gevolg is van hooikoorts of een doodgewoon zomerkoutje. De symptomen:

-snotloze, rode neus, die de hele tijd snuft
-hoofd vol met wolachtige substantie
-kriebelige ogen

Ik ben toch bang dat het een milde hooikoorts-aandoening is. Blijkbaar kan je dat zomaar krijgen, zonder dat je ooit die allergie hebt gehad. Zo werd ik twee zomers geleden ineens allergisch voor muggenbeten: in plaat van kleine bultjes waar ik weinig last van had, werden het grote kriebelende rode vlekken, a la Gorbatsjov (alleen dan niet op mijn voorhoofd).

3. De lampenkap

Ik doe wat boodschappen in winkelcentrum Kerkelanden. Dat is altijd leuk, want Kerkelanden is vlakbij een bejaardentehuis, dus het krioelt er altijd van de rondscharrelende fossielen. Mijn favoriet van vandaag (afgezien van 'oude man met korte blauwe broek tot onder zijn oksels' en 'droevig uitziende vrouw die blijkbaar op iets (de dood?) zit te wachten op een bankje buiten de supermarkt') was: 'vrouw met regenjas met onbestemde, typisch bejaarde-achtige blauw/grijze kleur, die tot haar nek is dichtgeknoppt en haar het aanzien geeft van een lampenkap met beentjes'.

4. Bloedmuziek

Terwijl ik thuis de afwas doe, snijd ik mijn vinger aan de rasp. Op dat moment, PRECIES op dat moment, klinkt over mijn koptelefoon (een onmisbare accesoire tijdens de afwas) de theme van 'Dexter', waarover ik het in een vorige post al had: Dexter is serie over een forensisch medewerker van de politie in Miami met een zeer ernstige interesse in bloed... Heel toevallig weer...

5. Poezenparade

Iets later tijdens de afwas kijk ik eens achter me. Aan het etensbakje van de beesten zit Daniël de buurpoes (die eigenlijk Daan heet, maar ik vind Daniël beter bij hem passen, dus noem ik hem altijd zo) lekker te smikkelen en te smullen. Geeft niks, want mijn beesten eten wel eens mee bij buurman, dus een klein uitwisselingsproject kan geen kwaad.

Ik was verder af en kijk even later weer achter me. Aan de etensbak zit ditmaal Icarus te schrokken. Iekje heeft op het moment een 'ik-eet-alles-wat-ik-tegenkom'-periode. Tijd voor een wormenkuurtje...?

Verder aan de afwas... En als ik later achter me kijk, zit daar Midas. De hele poezenbevolking van de het huis waar ik woon heeft dus even bij mij gegeten.

Trouwens, ik weet dat Daniël, Icarus en Midas eigenlijk katers zijn en geen poezen, maar 'katerparade' klinkt niet zo leuk als 'poezenparade'. Ik ben toch een beetje van de alliteratie.

6. Niets te schrijven

Als de afwas klaar is, denk ik: 'Goh, ik heb eigenlijk al een tijdje niets meer op m'n blog geschreven.... Maar ja, ik heb ook niet zoveel te vertellen...'

Zo zie je maar weer...

No comments: