Tuesday, July 3

Manna Mania

Een 'blast from the past', zogezegd... Vorige week deed het snoepje 'manna' zijn herintrede in mijn leven. En zoals men zegt: 'alle goede komt in drie', zo ging het ook hierbij.

Neefje Maarten was jarig, dus was ik in Den Bosch. Ik mocht gezellie mee-eten en als dessert kreeg Maarten...manna. Het duurde even voordat ik doorhad wat hij op zijn bordje had, maar toen het was doorgedrongen, kon ik mijn geluk niet op! Dat was echt een favorietje in mijn jeugd! Grappig om te zien dat het nog bestond, zeg! Het zorgde gelijk voor een leuek conversatie over snoep: wat aten wij altijd, wat niet, wat bestaat er nog wel en wat niet meer etc.

Dagje later: ik ben bij de Lidl en kom met een volle doos bij de kassa. Wat schetst mijn verbazing? Een groot schap vol met zakken met manna! Dat geloof je toch niet! Ik heb BIJNA een zak meegenomen, maar ja, dat leek me dan weer niet zo'n goed idee (hoewel de terugkeer van mijn lievelingssnoepje vieren met een bad vol met manna wel in me opkwam...).

Weer een dagje later...: Op een verjaardag komt na de gebaksronde de snackronde op tafel: brie, nootjes, chips en...manna! Ik slaakte een kreet en wederom zorgde mijn enthousiasme voor een vrolijk gesprek over zoetigheden.

Vandaag was ik weer bij de Lidl en ik had me voorgenomen om toch mar eens een zakje manna mee te nemen... En natuurlijk: GEEN MANNA! Nergens meer...

Bij deze wil ik dus weer afscheid nemen van het lieve, lekkere rijstsnoepje..

Dag manna!

3 comments:

Anonymous said...

heej wout,
euh., kwam die manna niet nadat jij er over was begonnen, tja, dat ik die toevallig in huis had was een tweede toevalligheid! maar mocht je nog willen, ik heb nog wel over hoor, dus kom maar een keertje langs :D
xxx adrienne

Wouter said...

Hmmm, volgens mij heb je gelijk... Maar wat is er nu toevalliger?!

Jenny said...

Moet je even bij de Hema kijken: daar ligt het standaard in de schappen :)