Saturday, September 29

De mannelijke man

Vandaag moest ik werken en at ik mee op de zaak. Terwijl ik en collegae ons te goed deden aan een lasagne, voegde onze baas N. (man) zich bij ons. Hij at zijn lasagne en luisterde intussen naar het gesprek dat mijn collega's en ik voerden. Collega N. (vrouw) merkte op dat collega D. (man) had opgemerkt dat het hem opviel dat hij alleen maar met vrouwen werkte. Collega N. (vrouw) opperde toen dat ook ik (Wouter dus) er nog werkte, waarop collega D. (man) herhaalde: "Precies, ik werk alleen maar met vrouwen!" Collega N. (vrouw) concludeerde dat baas N. (man) dan maar eens wat leuke (lees: knappe) mannen moest aannemen.

Baas N. (man) moest hier om lachen (collega D. (man) is overigens zijn zoon) en hij begon te vertellen: hij vond dat hij liever vrouwen aannam omdat die minder zeurden. De meeste mannen waren altijd aan het mopperen en steunen en kreunen volgens hem, en hadden bij wijze van spreken geen ruggengraat. Het opvallendst was, dat hij, voordat hij de voordelen van vrouwen opsomde, hij mij bij voorbaat al schaarde bij de vrouwen.

N. (man) eindigde zijn betoog met de mededeling dat hij vond dat mannen 'mannelijk' moeten zijn. Ik knoopte dat in mijn oren en heb gedurende de hele avond... (okee, ik ben eerlijk: het eerste half uur) geprobeerd om 'mannelijker' te doen. Leuk experiment...

Okee, het was dus GEEN succes. Ik begrijp dat baas N. (man) mij onder de vrouwen schaart. Goed voorbeeld is de volgende scene:

Ik: N2, heb je nog iets nodig uit de schuur?
Collega N2. (vrouw): Ja, een pakje décafé.
Ik: (armen spreidend en dansje doend): Yay!

***

Nu ik weer thuis ben, vraag ik mij af of ik inderdaad aan het vervrouwelijken ben... Nou ja, ik denk er nog wel even over na terwijl ik naar de soundtrack van 'Hairspray' en 'Dreamgirls' luister en geniet van valse nicht Mark uit 'Ugly Betty'....



God, I'm getting gayer by the minute...

Voor de oningewijden: 'Ugly Betty' is een remake van 'Yo soy Betty, la fea', oftewel: 'Ik ben Betty, de lelijke', dat in Nederland is hermaakt als 'Lotte'....

2 comments:

sytske said...

Nee...ZO erg ben jij helemaal nog niet! Toch?
X

Anonymous said...

Met jouw borsthaar kun je er toch moeilijk aan twijfelen dat je verwijfd!!!