Sunday, September 9

Losse dingetjes

Vandaag weer eens een post met allerlei kleine dingetjes die niets met elkaar te maken hebben.

1. Leni

Jenny's moeder heeft al een paar van mijn posts heel vriendelijk be-comment. Ben er nog niet toegekomen om haar daar persoonlijk voor te bedanken, dus bij deze: bedankt Leni!

2. Naam

Toen ik gisteravond (of eigenlijk -nacht) thuiskwam van het restaurant, hoorde ik 'klepperdeklep': het kattenluikje. Overigens klinkt mijn kattenluikje meer als 'KRRRÈÈÈKKKRRRÈÈKK', maar 'klepperdeklep' staat gewoon wat vriendelijker. Bovendien voegt het wat koddigs toe, ongeacht de fonetische onjuistheid. Goed, ik drijf af... (geloof me, het kan nog erger: ik typte net '...klinkt mijn kattenluikje...' en toen dacht ik: "is het eigenlijk wel MIJN kattenluikje? Ik bedoel, IK gebruik het niet...")

Hoeeeeee dan ook: ik kwam dus binnen en hoorde het luikje en ik durf te zweren dat Midas, die op me af trippelde, mijn naam probeerde te zeggen! Het klonk een beetje onhandig, maar de basis was er zeker: 'mauw-werrr'. Ik kan niet wachten op de verdere ontwikkeling van dit verstopte talent!

3. The Name Game

Ben tegen een oud liedje aangelopen: 'The Name Game' van Shirley Ellis. Het liedje beschrijft min of meer hoe je op iedere naam kan rijmen, met een bepaald versje. Instructies ervoor vind je hier.

Ik loop dus de hele dag met alle namen te rijmen...

Midas!
Midas Midas Bo Bidas
Banana Fana Fo Fidas
Fee Fi Mo Idas
Midas!

Wouter!
Wouter Wouter Bo Bouter
Banana Fana Fo Fouter
Fee Fi Mo Mouter
Wouter!

Probeer het ooooook!!! Op deze site kun je je eigen naam invullen (klik op 'play the online name game'). Veel plezier!

2 comments:

sytske said...

Haha, vooral de opmerking 'Playing the game with names such as "Chuck", "Buck", "Mitch", "Rich" or "Richie" results in profanity'
vind ik erg aardig van Wikipedia. Je zult t je kinderen maar per ongeluk leren!

Anonymous said...

Nadat onze oude, kale kat, Prummel, (bijna 13) keihard MAMA miauwde over straat, ging ie dood....De enige die het heeft gehoord,is Tessa. En niemand wilde het geloven, maar nu jouw kat ook al begint, moet het toch waar zijn. Katten kunnen praten! Groeten, leni