Tuesday, March 18

The Talented Mr. Minghella

Dit was echt heel toevallig. Ik reed vandaag naar Utrecht voor dansles en ik zat een beetje na te denken over een stukje dialoog dat me leuk leek om te gebruiken in een verhaal dat ik aan het schrijven ben. In grote lijnen kwam het stukje hier op neer: twee personen praten over Anthony Minghella (de regisseur van onder andere The English Patient en The Talented Mr. Ripley) en één van de twee personen vraagt zich af of het niet slim zou zijn voor die man om zijn voornaam te veranderen in Antonio. Omdat dat lekkerder uit de mond rolt, zeg maar. Probeer maar eens: Anthony Minghella / Antonio Minghella. Beter toch?

Nou ja, ik was dat dus een beetje aan het uitdenken (dat is zo'n beetje wat ik de hele dag doe) en toen ik weer thuis was wilde ik eraan gaan beginnen. Eerst even rondneuzen op het net, dacht ik nog, en ik surfde naar IMDb (Internet Movie Database), om te kijken of er nog nieuws was. En tot mijn grote verbazing zie ik dat Anthony Minghella overleden is!

"Director Anthony Minghella, who won an Academy Award for directing the 1996 epic The English Patient, has died at age 54, his agent announced today. Variety reports that a spokesman for Mr. Minghella said he suffered a brain hemorrhage on Tuesday morning at Charing Cross Hospital in London, while in for a routine neck operation."

Nou, wat triest, zeg... En wat een toeval...

Minghella's film over Tom Ripley was trouwens de ALLEReerste film die ik ooit op DVD heb gekocht (en ik had toen nog niet eens een DVD speler...) en het is nog steeds één van mijn favorieten...

No comments: