Friday, July 18

Eng

Ik stond van de week onder de douche en toen gebeurde er iets engs. Ik keek tijdens het schrobben en poetsen eens omhoog en zag daar een spin over het plafond wandelen. Niet zo gek op zich, want:

A: ik heb sowieso een bijzonder spinnig huis

B: de beesten kunnen simpelweg door de ontluchtingspijp naar gelieve naar binnen en naar buiten klimmen

Ik maakte me er dus ook niet zo druk om en keek hoe het diertje zorgvuldig om de 8 stappen (een stap per poot) even haar kontje tegen het plafond drukte om een veiligheidsdraad te bevestigen. Slim. Heel slimme beesten.

Goed, geen probleem dus. Echt niet. Ik ging dus door met douchen en waste in vijf seconden mijn haar. Toen ik weer omhoogkeek, zag ik echter dat de spin was verdwenen. Hmm, ach ja. Heeft vast een leuk plekje om te bivakkeren gevonden, dacht ik, en ik richtte mijn gezicht naar de douchekop.

En toen gebeurde het enge ding dus. Spin had inderdaad een nieuwe bivakplaats gevonden, of althans: Spin was onderweg naar haar nieuwe bivakplaats: mijn hoofd.

Ik zag precies boven mijn hoofd de spin naar beneden dwarrelen, met als duidelijk landingsdoel mijn kruin (of in deze omhoogkijkende positie: mijn mond).

Heel even stond ik verstijfd en toen deed ik HEEL snel een stap naar achter, tegen het douchescherm aan, dat heftig rammelend protesteerde. De spin, niet rekenend op deze beweging, liet zich van schrik ineens een heel eind zakken en kwam jammerlijk in de douchestraal terecht. Vliegensvlug zag ik het diertje naar beneden storten en zonder verdere omhaal het doucheputje binnengeslurpt worden.

Ter illustratie even een leuk filmpje (oh, en dat ben ik niet hoor, als je dat toevallig denkt):

1 comment:

Anonymous said...

Brrrrr! gr. Karin