Friday, July 11

Gast Watch 01

Werken in het restaurant tijdens de vakantie is altijd een beetje raar. Om de één of andere reden krijg ik altijd het idee dat het ontzettend druk gaat worden, maar in mijn voorspellingen vergeet ik vaak dat half Nederland natuurlijk ergens op een buitenlands strand ligt bruin te bakken. Het resultaat: het is bijzonder rustig. Ander resultaat: de gekken komen naar buiten en gaan voor de verandering ook eens uit eten.

Vanavond hadden we zo'n avond dat er allerlei opmerkelijke gasten waren. Ik zal ze stuk voor stuk even doornemen, goed? Okee, daar gaan we:

1. De man met het ingewikkelde gezicht

Op tafel 25 zat vanavond een man die het ingewikkeldste gezicht had dat ik ooit gezien heb. Het is jammer dat ik geen foto van hem heb genomen (niet dat dat echt op prijs gesteld zou werden, denk ik, maar goed), want je zou het gewoon even gezien moeten hebben. De term 'ingewikkeld' dekt het ook niet helemaal eigenlijk. Het was voornamelijk rimpelig, maar om hem alleen maar rimpelig te noemen zou hem ook weer te weinig recht doen. Ik weet niet, hij had gewoon een markant gezicht, met plooien, wijd uit elkaar staande ogen, scherpe mondhoeken, een spannende bril en veel, HEEL veel rimpels. Nou ja, ik kan er ook niet veel van maken. Hieronder een plaatje dat eerlijk gezegd helemaal niet op de goede man lijkt, maar in ieder geval een man afbeeldt die bijhoorlijk gerimpeld en markant is.


2. De Shelley Duvall look-a-like

Tegenover de man met het ingewikkelde gezicht zat een vrouw die zó ontzettend op Shelley Duvall leek, dat ik er kriebels van kreeg. Shelley Duvall is een actrice die de rol van Wendy Torrance speelde in de originele The Shining en als ik haar gezicht alleen al zie, krijg ik al kippevel: die film is zó goed! En ze is nou ook niet iemand met een gezicht waar je meteen vlinders van in je buik krijgt, maar dat terzijde...


Zou het niet grappig zijn geweest als zij en haar ingewikkelde tafelgenoot de beroemde scenes zouden naspelen in het restaurant? Hmmm... Misschien niet zo handig eigenlijk, met een rennende, gillende Shelley Duvall look-a-like en een waanzinnige, ingewikkelde man met een bijl achter haar aan. Ook niet zo goed voor de deuren wellicht...



3. McLovin

Wie de film Superbad heeft gezien, weet nu meteen over wie ik het heb. Fogel, de stuntelige vriend van de hoofdpersonen in deze film heeft een nep-ID-kaart laten maken waar hij stom genoeg ook een behoorlijke nepnaam op heeft laten plaatsen: McLovin. Geen voornaam, alleen McLovin. Erg geloofwaardig.


En geloof het of niet, vanavond zat McLovins dubbelganger op tafel 32... met zijn moeder.

4. De strenge lerares

Vanavond hadden we een kleine borrel in het café. Een paar mensen van Q Music, onder wie Ruud de Wild en Barbara Barend (die is niet van Q Music, volgens mij, maar ze was er wel...) hinderden een paar uurtjes al ons eet-en-drinkverkeer door precies op elke plek te staan waar ze NIET moesten gaan staan. -zucht-. Onder de gasten bevond zich ook een vrouw die thuishoorde in een klaslokaal anno 1920. Boos en stoïcijns keek ze voor zich uit, alles scherp in de gaten houdend. Op haar neus een strenge uilenbril en het haar degelijk in een knotje. Op een gegeven moment werd haar duistere blik zo ernstig dat ik haar vroeg om wat minder boos te kijken. Gelukkig moest ze toen even lachen, maar het was slechts van korte duur: een halve minuut later was de omgekeerde glimlach weer op haar gezicht verschenen en hield ze weer strak alles aan tafel in de gaten.


5. Blondie

Hmmm, lastig. Aan dezelfde tafel van Q-Music zat ook een blonde jongen die ik volgens mij zou moeten kennen... Van tv of van de radio ofzo, ik weet het niet, maar het was een bekende kop. Heb Q-Musics site even afgespeurd, maar kon niets vinden. Jammer, want het was wel een hottie! Halflang blond krullend haar, vrij lang... Hmmm, meer weet ik eigenlijk niet te vertellen over hem... Had ik nou maar een plaatje van hem! Of sowieso een plaatje van een jongen met blond krullend haar!

Oh, ik heb een ideetje! Deze post is niet compleet zonder blonde hottie dus bij deze geef ik jullie de kans om je nuttig te maken! Stuur me alle blonde krullerige plaatjes die je kunt vinden, en dan kies ik de meest geschikte uit, die dan uiteraard een ereplaats krijgt binnen mijn blog! Voor degene die me het meest geschikte plaatje stuurt, maak ik iets leuks... beloofd!
Okeeee, let the games begin!!!!!

No comments: