Sunday, April 6

De Potentiële Wouterwederhelft 02: Breezy

De codenaam: Breezy
De locatie: Willem 2 ('s-Hertogenbosch)
De datum: zaterdag 5 april 2008
De tijd: van 21.00 uur tot 23.30 uur

Broer G. was pasgeleden jarig en had besloten om vrienden en familie ter gelegenheid daarvan mee te nemen naar een concert van Wouter Hamel in Den Bosch. Nou kende ik Hamel eigenlijk alleen van naam en niet echt van muziek, dus ik had even wat deuntjes van hem beluisterd als voorbereiding op het concert. Ik moet zeggen: ik was niet extreem onder de indruk. De muziek was wel cool, Hamel zingt mooi, maar het bracht me nu niet echt in vervoering ofzo. Ik had me dus neutraal opgesteld.

Tja, en vanavond gingen we dus naar dit concert. Wat kan ik zeggen...? Wouter Hamel is VELE MALEN beter in het echt dan op CD. Echt. Nou geldt dat sowieso wel vaker voor live opvoeringen, maar ik had niet verwacht dat ik zo zou genieten van deze muzikale versnapering.

Schoonzus A. nam me voor het begin even terzijde: "Wist je dat Wouter ook op mannen valt?", fluisterde ze me glunderend toe. "Jaaaa, dat wist ik", glunderde ik terug. "Leuk type, toch wel?", vroeg ze me. En ik moet eerlijk zeggen: blond en cute zijn nou niet echt dingen waaraan ik een hekel heb.

Toen het concert begon werd de volledige band even onder de loep genomen door schoonzus A. en mij. Wat bleek? Wouter was cute, maar ja... Misschien een beetje te cute? Eigenlijk was de drummer (sorry, percussionist) wel een beetje leuker... Zat net iets meer vlees aan. Nou hou ik wel van slank, maar die Wouter was wel een graatje hoor! Begrijp me niet verkeerd: ik zou echt geen nee zeggen tegen een date met Wouter! Nee nee nee! God nee! Kom maar hier met die blonde lokken! En die smakelijke billetjes! Ahum...goed. Wat ik maar wil zeggen: het was allemaal erg goed-uitziend, maar in een wat smalle uitvoering.

Mijn schoonzus was iets meer overtuigd van onze compabiliteit: ze verklaarde tijdens de avond (in toenemende mate naarmate de alcohol in hoger tempo werd aangevoerd) een aantal keer dat het toch zó handig zou zijn als het gewoon Ome Wouter en Ome Wouter waren die op bezoek kwamen bij kleine neefjes M. en J. Na afloop van het concert probeerde ze nog met lieve woordjes een crewlid van de Willem 2 over te halen om Wouter tevoorschijn te halen en in mijn kofferbak te verstoppen.

Eigenlijk was dit dus geen Potentiële Wouterwederhelft volgens mij, maar meer volgens mijn schoonzus.

Goed, even voor de volledigheid het lijstje:

Ogen: blauw
Haar: blond
Leeftijd: 30 (dat zou je hem echt niet geven, hè?)
Lengte: ongeveer even lang als ik
Kleding: hip
Celebrity-look-a-like: ehm... een jonge Marc Marie Huijbrechts. Maar dan blond. En knapper.

Oh, nog één ding. Omdat Wouter Hamel vrij bekend is, leek het me nu niet echt nodig om een schuilnaam voor hem te gebruiken. Het lijkt me trouwens ook wat vergezocht om te verwachten dat hij deze blog toevallig zou lezen. Ik heb dus eigenlijk meteen één van de regels van deze columnserie overtreden. Maar ja, wel met een geldige reden, toch? Voor de lol heb ik als codenaam toch maar Breezy gebruikt, wat blijkbaar Hamels grootste hit is.

No comments: