Thursday, May 8

Kattenfuik

Hmm, probleem: Icarus moet om 14:40u bij de dokter zijn voor een prik, maar ik loop al twee uur te zoeken en: geen Icarus. Nergens. Alsof-ie het doorheeft, zeg.

Stom genoeg dacht ik gisteravond nog: zal ik het kattenluikje op de 'alleen-naar-binnen-en-niet-naar-buiten'-stand zetten? En op die manier een kattenfuik bewerkstelligen? Op de één of andere manier leek me dat wat onaardig en ik heb het dan ook maar niet gedaan.

Vanmorgen om half zeven hoorde ik het luikje wel even klepperen, dus TOEN was hij nèt even binnen. Achteraf gezien was dat hèt moment om hem in te sluiten, maar ja... het was half zeven! Ik draaide me nog maar eens om en besloot hem later maar te gaan vangen.

Zonder succes dus. Het is nu 14:15u en ik heb net de dierenkliniek gebeld om de afspraak te verzetten. Ik was blijkbaar niet de enige die een huisdier heeft dat hem gesmeerd was: er hadden al meer mensen afgezegd wegens gevluchte beesten.

De nieuwe afspraak is op dinsdag en GELOOF maar dat ik dat mormel maandag al ga vangen... Wordt trouwens een leuke week voor Iek, want de vrijdag erna is het knip-knip-dag...


LATER:

Nou, ik heb nog snel een rondje om het huis gedaan, terwijl ik dat typische kattenlokkende geluidje maakte (sorry, ik heb geen idee hoe ik het fonetisch zou moeten neerpennen) waarvan ik eigenlijk nog steeds betwijfel of het wel werkt, en onderwijl rammelend met een voederblik (waar Iekje sowieso nog NOOIT op af gekomen is). Ik hoopte eigenlijk dat mijn afzegging bij de dierenarts door hem was gehoord (ik heb extra hard gepraat) en dat hij in de valse veronderstelling was dat het nu veilig was om naar huis te komen. Nog steeds niks; hij is slimmer dan ik denk...

Voor de leukigheid maar weer een filmpje dat over precies het omgekeerde gaat: een nieuwe 'Simon's Cat'!

No comments: