Monday, December 11

Aldi Avonturen

Een jongen en meisje van een jaar of 16 staan aan de kassa bij de Aldi te rommelen met kleingeld. Beide hebben een neusring, nee, een neusHANGER, die als een soort gestolde, verzilverde snottebel onder hun neuzen bungelt. De jongen is in een soort zwarte juten zak gekleed, het meisje in een heel aparte tijgerrok-zwarte maillot-dik vest met capuchon-zwarte overjas-en-baseballcap-combinatie. Ik denk dat ze voor de 'alto'-look zijn gegaan (is het niet grappig: alle mensen die er 'anders' uit willen zien, lijken eigenlijk allemaal weer op elkaar).

Het meisje roept: "7,50!! Dat heb ik niet, hoor!" Ze begint dingen terug te geven aan de kassiere (soep, broodjes), totdat het eindbedrag voor haar acceptabel is. De rij achter hen murmelt. Als ze klaar zijn, en de rij weer verder schuift, hoor ik achter me een beginnende ruzie. Mevrouw 1 beschuldigt mevrouw 2 ervan dat ze is voorgedrongen.

Mevrouw 1: "Hee! Het spijt me, maar ik stond voor u mevrouw!"

Mevrouw 2: "Oh, ik zag alleen die kinderen hier! Ik ben gewoon achter aangesloten!"

Mevrouw 1: "Nee, dat heeft u dus NIET gedaan!"

Terwijl de twee verder bakkeleien, zitten altomeisje en -jongen lekker hun broodjes te verorberen op de inpaktafel van de Aldi. Heerlijk toch, zo'n voorstelling bij de Aldi voor maar 5,75?

No comments: