Thursday, December 28

MNS

Ik heb een afwijking. Het is niet ernstig, maar ik heb het wel. Ik vermoed dat het altijd al sluimerde, maar de laatste tijd begint het zich steeds meer te manifesteren: het Multiple Name Syndrome, of MNS.

Echt verbaasd ben ik niet, want het zit in de familie. Mijn vader en moeder lijden er namelijk ook onder. Als ze één van hun kinderen roepen, dienen de namen van alle andere kinderen, familieleden en/of huisdieren ook te worden genoemd. Bijvoorbeeld: "Ehm, Gilbert.., ehm Michiel, ehm Wouter!" Ik krijg zelfs zo nu en dan de naam Amadeus naar mijn hoofd geslingerd (de naam van, jawel, de hond).

Dezelfde conditie begint zich nu bij mij te roeren. Mijn oudste, Icarus, lijdt er het meest onder: hij wordt standaard eerst met 'Midas' aangesproken. Ik heb hem zelfs eens 'Theo' genoemd, de allang overleden kat uit het ouderlijk huis. 'Amadeus' is ook al eens langsgekomen.

Ik ben benieuwd wanneer de MNS mij overrompelt en ik mezelf begin voor te stellen als volgt: "Hoi, ik ben Midas, ehm, Gilbert, ehm Amadeus, ehm......WOUTER!"

No comments: