Friday, December 1

Hans

Afgelopen zaterdag was er een bingo-avond georganiseerd door kok Paul van mijn werk. Iedereen moest verkleed komen en dat was voor mij hèt teken om eens wat anders te doen: ik verkleedde me als de beruchtste ex-chefkok van restaurant De Jonge Haan: Hans.

Hans was het beste voorbeeld van hoe het NIET moet. Vies, lijkbleek, ongemanierd, chagerijnig, onbeleefd en boerend maakte hij zijn uren vol (en ook niet een minuutje meer. Quote: Is het al acht uur? Bij deze laat ik het aan jullie over...). Gewapend met een pak melk tegen de dorst en met een theedoek over het hoofd tegen het zweten liep Hans rond in de keuken en -als we pech hadden- soms ook nog eens het restaurant binnen als een bedieningslid vergat om op tijd de bitterballen weg te brengen.



Mijns inziens is mijn verkleedpartij een succes! Noot: de snor hoort uiteraard boven de mond, maar de lijm had het opgegeven te proberen zich aan mijn licht besnorde (want niet geschoren) bovenlip-neus-gebied vast te houden.

No comments: