Monday, December 4

TomTomleed

Mijn collega Nashua bladert door het plattegrondgedeelte van de telefoongids. Naarstig gaat haar vinger van straat naar straat en ze knijpt haar ogen toe om de lettertjes te lezen.

"Wat zoek je, Nas", vraag ik. "Het mediapark", zegt ze. Ik knipper met mijn ogen. "Maar dat is gewoon hier bij de stoplichten rechtsaf en dan kom je er voorbij!" "Ja", zegt ze wanhopig, "maar die mevrouw op tafel 5 wil PER SE met de Tom Tom er naartoe".

Ik weet niet wat ik hoor. Hoe dom zijn we geworden dat we niet gewoon aan een levend 3D mens kunnen vragen hoe we moeten rijden, maar in plaats daarvan vertrouwen op een robotvrouwenstem die de weg wijst (in dit geval: Sla rechtsaf. PUNT)! En vooral zo'n klein stukje! God weet dat er genoeg domme dingen gebeuren met mensen die WEL de TomTom gebruiken. Voorbeeld: een man in Duitsland is blindelings een openbaar toilet binnengereden omdat zijn TomTom dat zei! Belachelijk gewoon...

Marc Marie Huijbrechts heeft er ook weer eens wat over te zeggen...(stukje over TomTom begint ongeveer op 1:50)

1 comment:

Anonymous said...

Ik ken die Huijbrechts alleen maar als wekelijke sitekick bij 'De Wereld draait door". Nu snap ik ook wel dat je daar niet zomaar komt en dat hij dus wel meer gedaan heeft, maar, oh cultuurbarbaar, wát wist ik dus niet. Leuk filmpje...Ik heb hem gisteren wel op tv gezien tijdens 'De schaap met de vijf poten'. Hij deed het goed. Leuke serie ook trouwens. Een aanrader voor de liefhebber van (jeugd?) sentiment.... Verrassende vent die Huijbrechts.