Tuesday, December 19

Meneer Griezel

Hij staat in de gang bij de kassa... een man met een vlassige baard en iets te lang vettig haar. Op het eerste gezicht heeft hij iets weg van een oude dronken scheepskapitein (maar dan niet op de olijke Piet-Piraat-achtige manier). Ook doet hij me vagelijk denken aan meneer Griezel (uit het boek van Roald Dahl).



Ik heb deze man nu een paar dagen geleden gezien, maar in mijn hoofd is hij steeds meer van deze fictieve persoon gaan weghebben: stukjes vieze oude kaas in zijn baard, een visgraat uit zijn borstzak, een stinkende adem, schilferende huid. Ik vermoed dat hij stiekem kleine kinderen knijpt of kleine beestjes de vleugels uittrekt. Hij zal vast ook wel een kennel met een troep blaffende honden hebben om de buren te pesten.

Hoewel ik Meneer Griezel maar even heb gezien, heeft hij een onuitwisbare indruk op me gemaakt. Ik weet nu in ieder geval dat ik NOOIT mijn haar lang en mijn baard vlassig zal laten worden...

1 comment:

Anonymous said...

Ik had jou al wel eerder kunnen vertellen dat jij NOOIT jouw haar lang zou laten groeien......:P