Wednesday, December 20

Het Metalen Afsluitplaatje

Buurman Ruud loopt mijn slaapkamer in en trekt de gordijnen van de muur. Hij staart naar de muur en zegt "Yep, ze zijn hier inderdaad bezig geweest, godsamme". Ik kijk met hem mee en zie twee keurig geboorde gaten van zo'n 6 cm in doorsnee. Het linkergat is leeg, maar het tweede is afgedekt met een metalen plaatje met daarop een boutje. Inbrekers! Mijn nacht wordt een akelige...ik ben doodangstig dat ze nog eens terugkomen! In een woedende bui afgelopen middag heb ik de afdekplaat-met-boutje van de muur gerukt en mijn vloerbedekking besproeid met stukjes steengruis. Dat ligt er nog steeds. Na veel onrustig woelen wordt het langzaam weer dag en ga ik met mijn ouders en mijn broer Michiel eindelijk naar het Piet-Piraat-Pretpark. In het park gaan we langs bij een soort waarzegster waarbij we onder een grote deken moeten gaan zitten om bij haar binnen te mogen komen. We zijn druk bezig om met zijn allen eronder te kruipen, terwijl ik wordt gestoord door een irritant monotoon piepend geluid.

Mijn wekker...

Fijn: wat een leuke droom. Dat noemen ze nachtrust? Ik ben er doodmoe van, zeg! Wel grappig dat ik over Piet Piraat ging dromen de dag nadat ik hem in mijn post (over Meneer Griezel) had gebruikt... :-)

No comments: